Thursday, August 19, 2010

Ulangtahun Kelahiran Aku Ke 31..

Salam Semua... sebelum aku terlupa.. Selamat Menyambut Bulan Puasa.. Marhaban Ya Ramadhan...

Tahun ni Bday aku jatuh bulan posa.. ye Bday yg ke 31.. seperti biasa, wife aku yg tersayang akan buat sesuatu utk aku.. dia suka sangat suprise.. dan almost every year suprise dia menjadi.. dan aku akan menjayakan apa yg kami sambut tu.. (*note - pada pasangan suami isteri terutama yg muda, kita kena selalu menceria dan mewarnakan hubungan rumah tangga kita.. jgn flat je.. or nak bromen baru nak bergurau senda)

So wife aku telah mem-plan-kan satu sambutan, dia bagitau aku konon nak sambut Bday kawan baik dia Diah sehari sebelum bday aku, aku pun pecaya la.. sambut kat TGIF Subang Parade.. fuhh! mahal tu, aku ckp.. tapi sbb Diah ni banyak membantu keluarga aku (terutama bagi kek n muffin) apa salahnya membalas budi orgkan.

Tapi masa aku balik dari keje, hujan lak tu.. habis basah kuyup aku.. my lil adam sambut aku sambil bagitau.. ayah, hepi bday ayah dlm car.. hahaha.. tergelak aku. Suprise wife aku dah terkantoi separuh jalan... tapi mcm aku ckp.. aku suka jayakan apa yg mencerikan hubungan aku ngan wife aku.. aku suka la... hehehe...


Ini family Diah, Bear n Pasha


Sementara tunggu family diah sampai lil adam bergalak sakan kat dlm TGF tu..

Si Diah x tau yg Bday dia pun nak kena sambut, hubby dia bagitau konon dtg nak sambut Bday aku.. hubby dia n wife aku dah plan benda ni awal2 lagi.. menarikkan... (korang patut cuba sekali sekala)

so antara makanan yang kami makan.. amik set berbuka posa.. kat sini ada wa cakap lu.. tak mahal pun.. satu set dlm RM40 je main meal + pembuka selera + air


lepas semua dah makan.. maka bermula lah suprise tersebut.. aku terkejut juga la.. tapi cuma dah terdetik... sbb napa nak sambut bday si diah ni hari Selasa.. the day b4 bday aku.. sedangkan bday si diah ni hari sabtu aritu.. pelikkan.. so SUPRISE!!!

kami berdua kena menyanyi dulu sebelum tiup kek tu.. si diah mmg betul2 terkejut.. hahaha... berjaya plan diaorg berdua (wife aku hubby diah). Mula2 minat TGF tu suruh berdiri atas kerusi nyanyi.. aku ckp " ko biar betol, kalau roboh kerusi ni aku x nak bayar.. hahaha..." trus dia suruh diri je..

Lil Adam, kalau dgn kek mmg no 1, terutama ada lilin menyala atas dia.. laju je nak tiup

nampak topi hitam yg adam pakai tu, tu hadiah dari family diah.. suka! makin bertambah la koleksi topi aku.. hahaha...

Ini lah family kami yg suka buat Suprise...
Thanks diah n family..
Thanks my dear Isabella Is..

ini pulak hadiah yang aku dapat dari wife aku...

close up skit

ini pulak kad ucapan dari Wife aku....

dan dari lil adam (mama dia tulung pegangkan tgn, tulis kad ni)


The next day nye.. the day Bday aku la.. wife aku buatkan kek.. sedap beb.. lantak korang le kata aku puji bini sendiri.. mmg sedap beb.. bleh lawan secret recipe n kawan dia yg selalu buat kek coklat rasa pahit tu.. wei! bini aku buat lagi sedap 1000 x dari ko la... hehehe.. dia x baca blog aku pun... hahaha...

So ini gambar2 kami sekeluarga yg bahagia dan saling sayang menyayangi (hahaha.. suka ati aku la nak tulis apa)




P/s : terima kasih sayang.. abg sukaaaa sgt, next year hadiahkan lens Nikon 70-200mm f/2.8G AF-S VR II pulak ye... hahaha... bukan saja wife aku bankrap.. dgn aku2 sekali bankrap kalau beli lens ni..

5 comments:

Ren said...

HYappy bday brooooo! wah dapat filter lagi!

masMZ KaKiJaLaN said...

amboihhhhh dua kali besday...
hepi besday larrr Abu

ADLIL RAJIAH said...

tak boleh blah dengan note kat atas tuh: "pada pasangan suami isteri terutama yg muda, kita kena selalu menceria dan mewarnakan hubungan rumah tangga kita.. jgn flat je.. or nak bromen baru nak bergurau senda"

hehehe..akan ku prekatikkan! :D

isabelle said...

ni bini mana pulak nama Isabella Is nih? *muka garang*

oo.. nak demand lens ye? mama bagi contact lens la.boleh?

Ms. Saranghae said...

it's kinda late to wish you happy birthday....but anyway, wish you and your family happy forever and ever...all the best chot..nice smile lil'adam...