Tuesday, April 27, 2010

Gerakan Freemansonry

As-Salāmu `Alaykum (السلام عليكم)

Al-Hamdulillah (الحمد لله) Segala pujian itu hanya pada Allah
korang tau tak apa tu freemasonary @ freemason, apa2 lah asal bunyi dia lebih kurang.


aku pun x berapa nak tau, kalau org cerita aku dengar je sambil angguk macam paham.. hehehe.. dulu ada satu musim tu majalah mastika sampai 2-3 keluaran bercerita pasal gerakan ni. Masa aku baca majalah tu punya cerita, aku faham gerakan ni gerakan kristian. Pastu baru-baru ni anak buah aku hadiahkan buku Gerakan Freemasonry ~Musuh dalam menghancurkan ISLAM~.
Rupanya, gerakan ini adalah gerakan yahudi laknatullah, tujuan dia adalah untuk merosakkan semua jenis agama dalam dunia ni, tapi diaorang tak nak terima orang agama lain masuk agama diorang. Diaorang just nak rosakkan je... punya CELAKA bangsa yahudi ni.

So, dalam buku tu aku nak kongsi 2 hadis yang terdapat didalamnya, sayangnya dia tak tulis sumber hadis tu.tapi kita tenguk dan renungkan ye...

Rasullullah SAW bersabda yang bermaksud :

"Akan timbul di akhir zaman nanti golongan yang digelar Rofidoh. Mereka menolak Islam (pada hakikatnya) tetapi mereka mendakwa mereka orang Islam. Perangilah mereka kerana merekalah sebenarnya golongan musyrikin."

dan lagi;

Rasulullah SAW telah bersabda yang bermaksud:

"Barangsiapa yang tidur dan tidak mengambil tahu tentang urusan orang-orang Islam, maka dia bukanlah dari golongan mereka (orang-orang Islam)."

hadis yang pertama tu kan, macam ramai je kat malaysia ni... ish2.. takutnya. dan hadis yang kedua tu, lagi la takut.. biasanya kita selalu cakap "tolong jaga kain masing2 ye, jgn dok meyibuk hal org lain"... itu kira tergolong tak tu.. Renung0renungkan dan selamat beramal.

p/s : pada para pembaca tau dari mana sumber 2 hadis diatas tolong bagitau yek.

No comments: