Monday, July 12, 2010

Japanese Food

Minggu lepas.. Hari Sabtu.. selepas penat membersihkan rumah, setelah ditinggalkan selama dekat 2 minggu (bayangkan betapa berabuknya rumah aku). Wife aku cakap, bang teringin nak makan makanan jepun la... so kami pun menglistkan beberapa tempat... ish.. xnak lah dlm shah alam (pelan asal nak ke mid valley atau ke time square, tapi tiba2 rasa mcm jauh lak).. so start keta.. jalan je, bukak garmin, tgk list yg ada. paling dekat adalah The Empire, Subang Jaya
kami sampai kat sana, ramai gak orang, parking pun senang.. tapi kecik sikit la.. kawasan dia..
si Bujang aku yg sibuk nak bergaya dgn spek itamnya

bila dah perasan aku amik gambar dia, makin galak la

ini lah tempat yg kami cari.. tapi sampai kat depan pintu je.. err.. harga makanan dia, melebihi budget yg kami target... sorry ye, next time kalau aku dah kaya aku datang makan kat kedai korang

biasalah, si kecil tu nak bergambar, tapi xreti duduk diam. So kami pun beralih arah ke lokasi seterusnya

xjauh, jalan kaki pun bleh.. tak samapi 5 minit.. tapi kalau dah pemalas tu, pemalas juga.. so kami drive menuju ke subang parade.

ini lah sasaran kami.. bertepatan dgn harga dan selera..

Si adam yg kretifnya.. lepas gambar ni aku snap... bertabur piring2 tu atas lantai.. kena marah, menyorok belakang aku.. ishh.. adam.. adam..

Wife aku yg serius menilai makanan didalam menu.. kalau bleh nak makan semua.. sebab biasalah makanan jepun ni portion dia sikit2 belaka

nak yang ini.. bleh tak.. nak lapan!

aku cuba menutup muka... sotong paul ada tak?

selepas kenyang...

isshhh macam best la kalau dapat yg bergerak2 tu..

akhirnya...

apa ek nama dia.. mama apa nama makanan ni sayang?

muka notty sebelum sushi itu bersemadi didalam perut.. katanya baby yg dalam perut yg makan.. aku percaya...

ini sebenarnya utk sekecil aku tadi... tapi

dah kenyang... dia pun... zzzzzz!!!





1 comment:

isabelle said...

hehehehe. ayah hitam!!! :P