Saturday, July 3, 2010

Durian...

Musim durian melanda negara lagi. walaupun sekarang ni kita tak boleh dah sangat panggil musim, sbb boleh dikatakan sepanjang masa ada saja durian. tapi bila musim tu, durian banyak di pasaran dan harga dia murah. Last week, aku balik penang.. wife aku ada keje di area utara.so sambil tu balik la Kg dia kat Bukit Mertajam. Percutian yang dibayar penuh kerajaan katakan.. hehehe.. so.. one of the day aku n ipar duai ku pg ke lokasi yg telah dirancang utk melantak durian.. tmptnya di balik pulau.. (aku pun tak tau apa nama sebenarnya).. tapi ada beberapa lokasi sepanjang jalan selepas satu empangan (apa tah nama empangan tu)..


Maka, kamu berlima.. ipar bongsu perempuan aku x makan durian. anak aku pun x nak, mula2 dia sibuk.. ayah! dunduian.. dunduian ayah. bila aku bagi lari lak.. oleh kerana terlalu sibuk makan dgn lahapnya, aku pun terlupa nak amik gmbr yg lain selain durian adanye..

begini lah saiz lebih kurang durian yang kami makan, kami makan x banyak sbb baru je makan tengahari. total 6 buah.. ke 6 biji.. abis tu bijik yg kat dldm tu panggi apa? apa2 je la.. senang cakap 6 mcm dlm gambar tu.. harga dia x mahal RM40 je untuk 6 bijik tu... murah gila.

disebabkan murah sesangat, maka aku x makan jenama lain selain IOI a.k.a kawin a.k.a kacuk a.k.a siam dan tah apa2 lagi nama org panggil..

yang penting isi dia kuning, tebal dan manis.. ulas mau kecik sekecik2nye..

Ni antara durian2 yang kami makan... pergghhh.. korang try la I.O.I or kawin.. kompom korang xkan makan jenama lain, biar pun mahal.

No comments: